کتاب در مورد سفر مشتری | معرفی بهترین کتاب‌ها برای شناخت این مفهوم مهم

دسته بندی :بلاگ, نقشه سفر مشتری ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ 597

معرفی پنج کتاب در مورد سفر مشتری همراه با منابع دیجیتال

کتاب در مورد سفر مشتری چه مزیتی دارد؟

کسب‌وکارهای امروزی با درک مفهوم سفر مشتری، تلاش می‌کنند از نقطه‌نگاه مشتری محصولات یا خدمات خود را ارزیابی کرده و در صورت لزوم فعالیت‌های بازاریابی خود را بهبود ببخشند. اگر دنبال کتاب در مورد سفر مشتری می‌گردید تا بهتر این مفهوم مهم بازاریابی را درک کنید، ادامه این مطلب را دنبال کنید.

 

نسخه‌های پرفروش کتاب در مورد سفر مشتری

سفر مشتری یکی از مفاهیم بازاریابی است که به کسب‌وکارها امکان می‌دهد فعالیت‌های تبلیغات و بازاریابی خود را به شکلی هدفمند و با برنامه‌ریزی پیش ببرند. برندها و کسب‌وکارهای امروزی با درک سفر مشتری که شامل مراحل مختلفی مثل آگاهی از برند، تحقیق و پرس‌وجو، مقایسه و تصمیم‌گیری، خرید و در نهایت تجربه برند می‌شود، تلاش می‌کنند برای جذب مشتریان وفادار فعالیت کنند.

سفر مشتری یکی از اصطلاحات داغ بازاریابی امروزی است که با جستجوی اینترنتی می‌توانید منابع زیادی برای آشنایی با آن پیدا کنید. اگرچه این منابع برای شناخت این مفهوم به شما کمک می‌کنند، خواندن کتاب در مورد سفر مشتری می‌تواند به شما درک ملموس‌تری از آن بدهد. در ادامه بعضی از کتاب‌های مرتبط با سفر مشتری معرفی و مرور می‌شوند.

کتاب نقشه‌نگاري تجربيات مشتري (راهنماي كامل خلق ارزش از طريق سفر مشتري)

یکی از بهترین کتاب‌هایی که به مفهوم سفر مشتری می‌پردازد کتاب نقشه‌نگاری تجربیات مشتری است که توسط نشر مهربان منتشر شده است. این کتاب در مورد سفر مشتری نوشته جیمز کلباچ است و توسط حسین وظیفه دوست و مونا بشیری به فارسی ترجمه شده است. این کتاب 548 صفحه‌ای که در سال 1398 منتشر شده با توضیح کامل تمام فرایندهایی که باعث می‌شوند یک فرد به مشتری یک برند یا کسب‌وکار تبدیل شود، یکی از کامل‌ترین منابع موجود برای به کارگیری سفر مشتری در مدیریت بازاریابی است.

کتاب نقشه‌نگاری تجربیات مشتری شامل 13 فصل می‌شود که با معرفی مفاهیم همراستایی شروع می‌شود. در فصل دوم نویسنده مبانی نقشه‌نگاری تجربه مشتری را توضیح می‌دهد. در فصل سوم این کتاب در مورد سفر مشتری اصول ترسیم بینش استراتژیک معرفی می‌شود. از فصل چهارم خوانندگان با پروژه نقشه‌نگاری سفر مشتری به صورت عملی آشنا می‌شوند و در فصل‌های بعد روش‌های تحقیق، ترسیم نمودار و طراحی ارزش را یاد می‌گیرند.

در فصل هشت کتاب نقشه‌نگاری سفر مشتری، نحوه ترسیم تجربیات آینده معرفی می‌شود. بعد از معرفی بلوپرینت خدمات در فصل نهم، نویسنده در فصل ده به شکلی جامع نقشه سفر مشتری را به خوانندگان توضیح داده و انواع راهکارها برای ترسیم آن را معرفی می‌کند. فصل یازده این کتاب در مورد سفر مشتری به نقشه تجربه اختصاص دارد. در فصل دوازده کتاب نمودار مدل ذهنی معرفی می‌شود. فصل آخر این کتاب به نقشه‌های فضایی و مدل های زیست بوم اختصاص دارد. کتاب نقشه‌نگاری سفر مشتری به زبانی ساده نوشته شده و در آن نمودارها و راهکارهای مدل‌سازی تصویری سفر مشتری به خواننده معرفی شده است.

کتاب تجربه مشتری

مخاطبانی که به دنبال درکی عمیق از مفهوم تجربه مشتری هستند، با خرید و مطالعه این کتاب در مورد سفر مشتری که توسط آلن پنینگتون نوشته شده و با ترجمه دکتر احمد روستا از سوی نشر آذرین مهر در سال 1397 منتشر شده به هدف خود می‌رسند. این کتاب 11 فصل دارد و با مفاهیم و مبانی درک عواطف و تجربه مشتری در سه فصل اول شروع می‌شود.

از فصل چهار به بعد به خوانندگان و کسب‌وکارها نحوه برنامه‌ریزی برای طراحی تجربه مشتری معرفی می‌شود. در فصل شش این کتاب نحوه استفاده از نقشه سفر مشتری به شکلی ساده با جزئیات کامل معرفی شده و توضیح داده می‌شود. در فصل‌های بعدی اطلاعات تکمیلی برای طراحی بهتر تجربه مشتری توسط برندها ارائه می‌شود.

 

کتاب مدیریت تجربه مشتری

کتاب مدیریت تجربه مشتری با رویکرد چشم‌انداز چندبعدی بازاریابی تجربه تالیف حجت الله دهقان و سید باقر فتاحی با اینکه مستقیما یک کتاب در مورد سفر مشتری نیست، یکی از بهترین کتاب‌ها برای درک این مفهوم و پیوند آن با تجربه مشتری است. این کتاب در سال 1396 توسط انتشارات بازاریابی منتشر شده است.

مولفان این کتاب از نقطه‌نگاه‌های مختلف به مفهوم تجربه مشتری پرداخته‌اند. آنها در فصل اول با معرفی کلیات و مفاهیم اصطلاحات کاربردی در زمینه طراحی تجربه و سفر مشتری را ارائه داده‌اند. در فصل دوم ارتباط سفر مشتری با نام تجاری و برندسازی توضیح داده شده است. در فصل سوم نقش فناوری و مدیریت اطلاعات در این رویکرد بازاریابی معرفی شده است.

در فصل‌ چهارم کتاب مدیریت تجربه مشتری مولفان نحوه اندازه‌گیری و معیارهای تجربه مشتری را به خواننده توضیح داده‌اند. فصل‌های بعدی به بازدهی این مفهوم در بانکداری نوین، نقش کارکنان در آن، کارکرد آن در خرده فروشی، نقش مرکز تماس و محیط آنلاین در سفر مشتری اختصاص یافته است.

نویسندگان کتاب در فصل دهم تجربه مشتری در ادغام چند کاناله را بررسی کرده‌اند که یکی از فصل‌های کاربردی کتاب است. فصل‌های بعدی به ترتیب به مدیریت تجربه در بازارهای بین شرکتی، نوآوری در ایجاد و مدیریت تجربه، و در نهایت استراتژی تجربه مشتری مداری اختصاص یافته‌اند.

 

کتاب مدیریت تجربه مشتری (CEM)

کتاب مدیریت تجربه مشتری (CEM) تالیف دکتر محمد بلوریان تهرانی است که در سال 1398 توسط انتشارات سیته منتشر شده است. این کتاب در دو بخش تدوین شده است که بخش اول شامل 5 فصل است و در آن مفاهیم جدید بازاریابی به شکلی ساده و گویا توضیح داده شده‌اند:

  • اشاره‌ای به مفهوم بازاریابی
  • فروش و مشتری مداری
  • رضایت و وفاداری مشتری
  • سیستم ارتباطات یکپارچه بازاریابی
  • رقابت و رقابت پذیری

در بخش دوم که شامل دو فصل می‌شود، ابتدا نویسنده با تجزیه و تحلیل مفهوم «مدیریت تجربه مشتری» عناصر ضروری و کلیدی در درک تجربه مشتری را تشریح کرده است. فصل هفتم این کتاب در مورد سفر مشتری به نقشه سفر مشتری و نحوه ترسیم و بهره‌برداری از آن پرداخته است. کتاب مدیریت تجربه مشتری (CEM) یک کتاب کوتاه 148 صفحه‌ای است که به به شکلی موجز و خلاصه به موضوعات کلیدی در مفهوم سفر مشتری می‌پردازند.

این کتاب در مورد سفر مشتری با تفکیک بخش‌های نظری و کاربردی به خوانندگان و کسب‌وکارها کمک می‌کند ارتباط عمیق‌تری با مشتریان برقرار کرده و بتوانند از نقطه نگاه آنها گزینه‌های ارزشمند و کارآمد را شناسایی کنند. دکتر بلوریان از محققان و اساتید شناخته شده بازاریابی است و این کتاب را به شکلی چکیده و کوتاه برای بهبود عملکرد کسب‌وکارها تالیف کرده است.

کتاب اصول مدیریت تجربه مشتری (CEM)

کتاب اصول مدیریت تجربه مشتری نوشته مت واکینسون است که با ترجمه دکتر فرشید عبدی و پویان اسحاقی توسط انتشارات مُدام در سال 1399 منتشر شده است. دکتر فرشید عبدی یکی از استادان و محققان شناخته‌شده در زمینه بازاریابی است و کتاب اصول مدیریت تجربه مشتری از طرف انستیتو مدیران خبره انگلستان مدال گرفته است. اگرچه این کتاب در مورد سفر مشتری به معنای معمول آن نیست، اما در آن ده اصل کلیدی که در طراحی سفر مشتری کارایی زیادی دارند به بهترین شکل معرفی شده است.

 

ده اصلی که با جزئیات و مثال‌های کافی در این کتاب 348 صفحه‌ای معرفی شده‌اند شامل موارد زیر می‌شوند:

  • توجه به هویت مشتری
  • مد نظر قرار دادن اهداف والاتر
  • برنامه‌ریزی دقیق و توجه به جزئیات
  • تعریف انتظارات
  • تأکید بر سادگی
  • استرس‌زا نبودن
  • لذت‌بخش بودن
  • توجه به نیازهای اجتماعی
  • سپردن کنترل به عهده مشتری
  • هیجان‌انگیز بودن

اگر به دنبال یک کتاب در مورد سفر مشتری برای به دست آوردن بینشی عمیق درباره این مفهوم هستید، اصول مدیریت تجربه مشتری می‌تواند رضایت شما را جلب کند.

منابع دیجیتال

در بخش قبل پنج کتاب چاپی پر فروش و محبوب در زمینه سفر و تجربه مشتری معرفی شد. مطالعه این کتاب‌ها به کارشناسان بازاریابی و اعضای کسب‌وکارها کمک می‌کند درکی ملموس و دقیق از سفر مشتری داشته باشند. اما کتاب در مورد سفر مشتری محدود به نسخه‌های چاپی نیست و در حال حاضر انواع کتاب‌های صوتی و همچنین فایل‌های پی‌دی‌اف برای آشنایی بیشتر با این مفاهیم جدید بازاریابی در دسترس کاربران است. در ادامه با بعضی از آنها بیشتر آشنا می‌شوید.

 

کتاب صوتی سفر مشتری در بازاریابی دیجیتال

بسیاری از کاربران امروزی میانه خوبی با کتاب‌های چاپی، آن هم کتاب‌های قطور ندارند. اگر شما هم از این دسته مخاطبان هستید، می‌توانید با خرید کتاب صوتی سفر مشتری در بازاریابی دیجیتال، نوشته راس هنبری و ترجمه سینا عمرانلو بدون زحمت چندانی با موضوعات اصلی مرتبط با سفر مشتری آشنا شوید. این کتاب صوتی با گویندگی سحر بیرانوند توسط انتشارات آوند دانش منتشر شده است.

اگر به کتاب‌های مرتبط با بازاریابی دیجیتال علاقه دارید، چندین کتاب در مورد سفر مشتری و مفاهیم مرتبط آن در بازاریابی دیجیتال توسط سینا عمرانلو ترجمه و از سوی انتشارات آوند دانش منتشر شده‌اند. کتاب‌هایی مثل هنر تبدیل مخاطب به خریدار، هنر و علم بازاریابی دیجیتال، و چشم‌انداز بازاریابی دیجیتال از جمله این کتاب‌ها هستند که به شما در درک بهتر مفاهیم جدید بازاریابی کمک می‌کنند.

کتاب DNA تجربه مشتری

اگر از تبلت یا موبایل برای مطالعه کتاب‌های الکترونیکی استفاده می‌کنید، کتاب DNA تجربه مشتری اثر کالین شاو با ترجمه فرزاد فخر آل علی یک کتاب در مورد سفر مشتری است که با تمرکز بر عواطف و احساسات مشتریان از سوی انتشارات ماهواره منتشر شده است. این کتاب با تقسیم بازخوردهای احتمالی مخاطبان و مشتریان به سه خوشه یا دسته کلی که در ادامه مشاهده می‌کنید، نحوه تحریک ارزش‌ها و احساسات مشتریان توسط برندها را تشریح می‌کند:

  • خوشه‌های تخریب
  • خوشه‌های تعجب
  • خوشه‌های پیشنهادات

نویسنده کتاب با معرفی این خوشه‌ها، نحوه تشکیل «گروه طرفدار» در برندسازی و بازاریابی را به کسب‌وکارها معرفی می‌کند.

این کتاب الکترونیکی با فرمت ای‌پاب (EPUB) منتشر شده و اطلاعات آن در هشت فصل و 250 صفحه در اختیار خوانندگان کتاب‌های الکترونیک قرار گرفته است.

 

کتاب نقشه سفر مشتری، نحوه طراحی و کاربرد آن در کسب و‌ کارها

اگر به دنبال یک جزوه کوتاه و کاربردی برای ترسیم نقشه سفر مشتری هستید، آخرین کتاب در مورد سفر مشتری که به شما پیشنهاد می‌شود این کتاب دیجیتال 14 صفحه‌ای است. با دانلود این کتاب می‌توانید سرفصل‌ها و موضوعات اصلی که در طراحی نقشه سفر مشتری مورد نیاز هستند را در فرمت پی‌دی‌اف روی گوشی یا تبلت خود مرور کنید. این کتاب موجز که مثل برگه‌های تقلب می‌توانید از آن برای ارائه یا توضیح در جلسات بازاریابی شرکت استفاه کنید، توسط مهران منصوری‌فر گردآوری شده و در اپلیکیشن کتاب سبز منتشر شده است.

این کتاب بسیار کوتاه و موجز شاید در مقایسه با کتاب‌های دیگری که در این مطلب معرفی شدند چندان اطلاعاتی در اختیار خواننده قرار ندهد، اما برای آشنایی اولیه با مفاهیم کلیدی سفر مشتری مناسب است. با دانلود اپلیکیشن کتاب سبز می‌توانید این کتاب در مورد سفر مشتری را به صورت رایگان دانلود کرده و در کوتاه‌ترین زمان ممکن، یک نقشه سفر مشتری با کیفیت رضایت بخش ایجاد کنید.

 

یادگیری مفاهیم کلیدی برندسازی با مطالعه کتاب در مورد سفر مشتری

در این مطلب انواع کتاب‌هایی که در آنها سفر مشتری و تجربه مشتری معرفی شده و مورد تحلیل و بررسی قرار گرفته‌اند مرور شد. در حالی که منابع آنلاین و مقالات اینترنتی بی‌شماری در مورد سفر مشتری در دسترس کاربران قرار دارند، مطالعه کتاب در مورد سفر مشتری به آنها امکان می‌دهد با جزئیات بیشتری مفاهیم مرتبط با این موضوع را شناخته و مورد نظر قرار بدهند. کتاب نقشه‌نگاری تجربیات مشتری که در ابتدای این مطلب معرفی شد یک کتاب بسیار کاربردی و جامع همراه با شکل و نمودارهای گوناگون است که سیر تا پیاز مفهوم سفر مشتری را برای خواننده توضیح می‌دهد.

این کتاب‌ها از نقطه‌نگاه‌های متفاوتی به مفهوم تجربه مشتری و سفر مشتری پرداخته‌اند. کارشناسان بازاریابی و برندسازی موقع انتخاب کتاب در مورد سفر مشتری می‌توانند با توجه به گرایش‌های خود از بین این کتاب‌ها گزینه مناسب را انتخاب کنند. کتاب‌های صوتی بازاریابی به خصوص در فاصله بین خانه تا محل کار در حین رانندگی یا استفاده از وسایل نقلیه عمومی می‌توانند مانع تلف شدن زمان افراد بشوند.

Webadmin

Be sure to read the following:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

  • چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک کوتاه:
0