کتاب‌های سیستم‌سازی | معرفی 10 کتاب مهم برای ساخت سیستم در کسب و کارها

دسته بندی :بلاگ, سیستم سازی ۱۱ تیر ۱۴۰۱ 1829

سیستم‌سازی؛ مهم‌ترین اصل در پیشرفت هر کسب و کار

سیستم‌سازی یکی از مسائل مهم برای موفقیت در کسب و کارهای امروزی است. این مسئله کمک می‌کند که پرسنل و کارمندان در یک کسب و کار با نظم و اشتیاق بیشتری به انجام وظایف خود بپردازند و احتمال بروز خطا در کسب و کار کمتر شود. برای یادگیری اصول این کار می‌توان از کتاب‌های سیستم‌سازی استفاده کرد.

این کتاب‌ها تمام اطلاعات لازم برای ایجاد سیستمی یکپارچه در کسب و کار را به مدیران می‌دهند، مطالعه کتاب‌های سیستم‌سازی یکی از ملزومات برای تمام افرادی است که رهبری یک کسب و کار را به عهده داشته و به دنبال کسب حداکثر سود و درآمد هستند.

مزایای مطالعه کتاب‌های سیستم‌سازی

کتاب بهترین و در دسترس‌ترین منبع برای افزایش اطلاعات است و کتاب‌های سیستم‌سازی هم از این قاعده مستثنی نیستند. مدیران و صاحبین کسب و کارهای کوچک و بزرگ با مطالعه این کتاب‌ها می‌توانند اطلاعات خود در مورد نحوه مدیریت، چگونگی عملکرد و ارتباط با اعضای تیم کاری خود را یاد بگیرند. البته این تنها مزیت مطالعه کتاب‌های سیستم‌سازی نیست.

  • مطالعه کتاب ارزان‌ترین راه یادگیری و افزایش اطلاعات است.
  • تنوع کتاب‌های سیستم‌سازی بسیار زیاد است، بنابراین می‌توان انواع مختلفی از اطلاعات لازم را با مطالعه آن‌ها به دست آورد.
  • سیستم‌سازی به کاهش هزینه‌های مدیریت کسب و کار کمک می‌کند و کتاب بهترین راه برای این موضوع است.
  • کتاب منبع در دسترس است و هر زمان نیاز بود می‌توان به آن مراجعه کرد.
  • اطلاعات کتاب‌ها معمولا علمی و براساس تجربیات هستند، در نتیجه اجرای آن‌ها در بیشتر موارد نتیجه‌بخش است.

معرفی کتاب‌های سیستم‌سازی

این‌روزها کتاب‌های مختلفی در زمینه سیستم‌سازی نگارش شده و به چاپ رسیده است. بسیاری از کتاب‌های سیستم‌سازی خوب دنیا در ‌کشور ما هم ترجمه شده‌اند اما افرادی که به دنبال کسب اطلاعات روز و بیشترین درآمد هستند، این امکان را دارند که از منابع روز دنیا و زبان اصلی هم استفاده کنند.

با توجه به اینکه تنوع کتاب‌های سیستم‌سازی بسیار زیاد است، انتخاب منبع مناسب و مفید برای مطالعه کار ساده‌ای نیست. برای حل این مشکل و مطالعه بهترین منابع در این زمینه در ادامه بعضی از معروف‌ترین و کاربردی‌ترین کتاب‌های سیستم‌سازی را معرفی کرده‌ایم.

کتاب سیستم‌سازی

کتاب سیستم‌سازی اولین کتاب در لیست کتاب‌های مناسب برای ایجاد سیستمی منظم و موفق در کسب و کار است که توسط سم کارپنتر نوشته شده و در کشور ما به صورت ترجمه شده هم وجود دارد. بهترین ترجمه این کتاب در ایران متعلق به شهاب شکروی است و آخرین نشر آن در سال 1400 انجام شده است.

مدیران با مطالعه این کتاب، آخرین راهکارها برای موفقیت کسب و کار با صرف کمترین میزان انرژی را می‌آموزند. این کتاب علاوه بر مدیران برای افرادی که عضوی از یک تیم کاری هستند هم مناسب می‌باشد.

موضوع و محتوای این کتاب

در این کتاب که اولین نسخه از آن در سال 2008 میلادی به چاپ رسیده و بارها و بارها نشر مجدد داشته است، اصول مختلفی برای مدیریت کسب و کارهای کوچک و بزرگ وجود دارد. رسیدن به موفقیت با استفاده از روش‌هایی که در این کتاب وجود دارد، کار سختی نیست. روش‌های موجود در کتاب سیستم‌سازی نه تنها برای کسب‌ و کارها بلکه برای هر سازمانی که با مجموعه‌ای از اعضا کار می‌کند، مناسب و کاربردی است.

کتاب چک بوک سیستم‌سازی

کتاب چک بوک سیستم‌سازی دیگر کتابی است که برای کسب اطلاعات جهت ساختن یک سیستم کاری مناسب است. در این کتاب تلاش شده که تمام مسائل لازم برای ساخت یک سیستم کاری به واضح‌ترین شکل ممکن به مدیران گفته شوند، مزیت اطلاعات این کتاب لیست‌وار بودن آن‌هاست.

این کتاب توسط ژان بقوسیان و در 112 صفحه نگارش شده است. این کتاب فقط برای کسب و کارهای فعال و قدیمی نیست، حتی کارآفرینان و افرادی که به تازگی کسب و کاری را راه‌اندازی کرده‌اند هم با استفاده از این کتاب می‌توانند از همان ابتدا سیستم کاری منظمی را تشکیل دهند.

آنچه در این کتاب یاد می‌گیرید

مدیران با مطالعه این کتاب می‌آموزند که چطور بدون درگیر شدن به جزئیات کسب و کار، به ساده‌ترین شکل مجموعه خود را مدیریت کرده و به جای پرداختن به جزئیات تنها به سودآوری مجموعه کاری خود توجه کنند. اگر از اطلاعات موجود در این کتاب به درستی استفاده شود، حتی بدون حضور مدیر هم کسب و کار سودآوری خود را خواهد داشت. برخلاف بسیاری از کتاب‌های سیستم‌سازی این کتاب آموزشی نیست و تنها وظایفی را برای مدیران مشخص کرده و به شکل چک لیست در اختیار آن‌ها می‌گذارد تا با انجام هر کدام و نوشتن آن  در بخش مربوطه به مرور مدیریت کسب و کار خود را یاد بگیرند.

کتاب سیستم‌سازی کسب و کار

یکی از کتاب‌های ایرانی در لیست بهترین کتاب‌ها برای مدیریت یک کسب و کار، کتاب سیستم‌سازی کسب و کار است. این کتاب توسط احمد دلیری و محمد رمضانی و در 159 صفحه نگارش شده است. این کتاب برای هر نوع کسب و کاری مناسب است و تفاوتی ندارد که کسب و کار شما در زمینه چه کاری است، در هر حوزه‌اس که فعالیت کنید این کسب و کار به شما کمک می‌کند.

این کتاب چه کمکی به کسب و کار می‌کند؟

این کتاب دارای 6 فصل است و در آن تمام اطلاعاتی که برای مدیریت و سیستم‌سازی مورد نیاز است، وجود دارد. با مطالعه این کتاب مدیران به سیستم‌سازی فردی، ساخت سیستم کلی کسب و کار، ابزارهایی که برای ساخت سیستم نیاز است، تکنولوژی‌های روز و کاربردی برای ایجاد سیستم و… آشنا می‌شوند. مطالب این کتاب قابل استفاده برای هر نوع کسب و کاری هستند و اگر اصول آن‌ها رعایت شود، به ساده‌ترین شکل ممکن پیاده‌سازی می‌شوند.

کثاب ثروت سریع

یکی دیگر از کتاب‌های سیستم‌سازی که توسط هارو اکر نوشته شده است، کتاب ثروت سریع می‌باشد. این کتاب توسط افشین ابراهیمی ترجمه شده و در 104 صفحه در اختیار علاقه‌مندان این حوزه قرار گرفته است. همان‌طور که از نام این کتاب مشخص است، خوانندگان بعد از مطالعه آن با روش‌هایی که به افزایش درآمد کسب و کار آن‌ها در کوتاه‌ترین مدت و به ساده‌ترین شکل کمک می‌کنند، آشنا خواهند شد.

بهترین منبع برای افزایش درآمد در کوتاه مدت

هارو اکر نویسنده‌ چیزی حدود 11 کتاب در زمینه کسب و کارهای موفق، فروش و کسب درآمد خانگی و… است و در این کتاب هم تلاش کرده که به مدیران برای ساخت سیستمی پویا کمک کند. مدیران، کارمندان و تمام افرادی که با یک کسب و کار در ارتباط هستند، با مطالعه این کتاب یاد می‌گیرند که چطور با پویاسازی کسب و کار خود به بیشترین درآمد در کمترین زمان دست پیدا کنند.

کتاب راز موفقیت در کسب و کار آزاد

از دیگر کتاب‌های خوب و کاربردی در دسته کتاب‌های سیستم‌سازی کسب و کارها می‌توان به کتاب راز موفقیت در کسب و کار آزاد اشاره کرد. این کتاب توسط مایکل ای گربر نوشته شده است. گربر چیزی حدود 16 سال مدیریت شرکتی آزاد را برعهده داشته است و تمام اطلاعات موجود در کتاب را براساس تجربیات شخصی خود و از مواردی که نتیجه‌خبش بودن آن‌ها اطمینان داشته، جمع‌آوری کرده است.

کتابی برای سازماندهی انواع کسب و کار‌ها

باتوجه به این کتاب توسط یک مدیر آمریکایی نوشته شده و آمریکا اصولی‌ترین سیستم برای راه‌اندازی و موفقیت کسب و کارها را دارد، این اطمینان وجود دارد که با مطالعه آن بتوانید به ساده‌ترین شکل ممکن کسب و کار خود را مدیریت کنید.

در این کتاب 4 اصل مهم به خوانندگان گفته می‌شود که همگی براساس تجربیات شخصی برگر به دست آمده‌اند. در این کتاب 16 فصل علاوه بر آموزش ساخت سیستم برای کسب و کار، مثال‌های از کسب و کارهای مختلف و تجربیات برگر هم وجود دارد که درک مطالب را برای خوانندگان ساده‌تر می‌کند.

کتاب هفته کاری چهار ساعته

یکی از بهترین کتاب‌ها در لیست کتاب‌های مناسب برای سیستم‌سازی کتاب هفته کاری چهار ساعته است. این کتاب به نویسندگی تیموتی فریس، توسط سارا حبیبی تبار ترجمه شده است و تا امروز 4 سری از آن به چاپ رسیده است. آخرین چاپ این کتاب مربوط به سال 1400 است، بنابراین می‌توان گفت که اطلاعات آن به روز و کاربردی حتی برای کسب وکارهای نوپا و تازه تاسیس است.

سیستم‌سازی اصولی با این کتاب

در حالت عادی افراد برای استفاده از زندگی، تفریح و… منتظر بازنشستگی می‌مانند و بیشتر سال‌های جوانی را به انجام کار، مدیریت کسب و کار خود و کسب درآمد می‌پردازند. خوانندگان با مطالعه این کتاب می‌آموزند که چطور بدون ترک شغل خود و با کمترین سختی به بیشترین درآمد دست پیدا کنند.

در بخشی از این کتاب آمده که اگر تا به حال برای کسب 40 هزار دلار در سال 80 ساعت در هفته کار کرده‌اید، بعد از مطالعه کتاب هفته کاری چهار ساعته می‌توانید به درآمد 40 هزار دلار در ماه و تنها با 4 ساعت کار در هفته برسید. با نکات علمی مختلفی که در این کتاب وجود دارد، می‌توان درآمد را در مدتی کوتاه دو برابر کرد.

کتاب پویایی‌شناسی سیستم‌ها

کتاب پویاشناسی سیستم‌ها از دیگر کتاب‌های سیستم‌سازی ایرانی در این لیست است که توسط علینقی مشایخی نوشته شده و مطالب آن برای هر نوع کسب و کاری قابل استفاده است. مزیت کتاب‌های ایرانی سیستم‌سازی درک بهتر شرایط اقتصادی ایران، راه‌اندازی کسب و کارها در کشور ما و سیستم مدیریتی ایران است که مطالعه آن را کاربردی‌تر می‌کند.

کتابی برای هر نوع سیستم‌سازی

همان‌طور که از نام این کتاب پیداست، یک کسب و کار زمانی سیستم موفقی خواهد داشت که پویا و فعال باشد. در واقع بدون نگرش پویا نمی‌توان به موفقیت سیستم کاری کمک کرد. در این کتاب ساختار سیستم، دیدگاه سیستمی، انواع الگوهای ساده برای سیستم‌سازی و…. برای خوانندگان توضیح داده شده است.

کتاب ساخته شده برای فروش

کتاب ساخته شده برای فروش یکی دیگر از کتاب‌های سیستم‌سازی است که تنها نسخه زبان اصلی آن وجود دارد و برای افرادی که به زبان انگلیسی مسلط هستند، انتخاب بسیار مناسبی می‌باشد. در این کتاب که شامل 8 فصل است و توسط جان واریلو نوشته شده، به مدیران کمک می‌شود تا برای شرکت خود حتی در صورت عدم حضور فیزیکی مشتری بسازند و به کسب درآمد برسند.

کتابی برای کسب‌ و کارهای کوچک و بزرگ

سیستم‌سازی کسب و کار برای مدیریت بهتر آن انجام می‌شود، در این کتاب تلاش می‌شود که مدیران با راهکارهای مختلف این موضوع آشنا شده و به سادگی قادر به پیاده‌سازی آن‌ها باشند. در بخش اول این کتاب تخصصی کردن وظایف و در بخش دوم راهکارهایی آموزش داده می‌شود که کسب و کار در درازمدت و بدون حضور مدیر هم درآمد ثابت و سودآوری داشته باشد.

کتاب کشش

کتاب کشش یا جذب از دیگر کتاب‌های خوب در زمینه سیستم‌سازی است که مطالعه آن برای هر مدیری ضروری است. این کتاب به خصوص برای کسب و کارهای تازه تاسیس بسیار مفید بوده و کمک می‌کند که کسب و کار بیشترین مشتری را به خود جذب کند.

کتاب کشش توسط گابریل وینبرگ و جاستین مارز نوشته شده که هردو از مدیران شرکت‌های بزرگ و موفق دنیا هستند. در این کتاب مشخص کردن مسیر اصلی برای رسیدن به هدف از کسب و کار، اولویت‌ها در این مسیر و نقش مدیر در آن‌ها به خوانندگان آموزش داده می‌شود.

کتاب پیمایش تعالی

در نهایت آخرین کتاب در لیست کتاب‌های سیستم‌سازی کتاب پیمایش تعالی است که توسط رابرت ساتن و هاگی راو نوشته شده است. این کتاب مناسب مدیران کوچک و بزرگ و افرادی است که قصد راه‌اندازی و مدیریت یک سازمان و سیستم منظم را دارند. به خصوص برای مدیرانی که قصد ایجاد یک ارتباط موثر با کارمندان را داشته تا بدون حضور مدیر هم بهترین عملکرد را داشته باشند، راهکارها و آموزش‌های این کتاب بسیار مناسب است.

کتاب‌های سیستم‌سازی، مهم‌ترین نیاز هر مدیران

کسب و کار موفق، نیاز به مدیری آگاه دارد و مدیریت آگاهانه هم بدون اطلاعات به روز امکان‌پذیر نیست. کتاب‌ بهترین منبع برای به‌روز رسانی اطلاعات است که برخلاف دیگر منابع مانند اینترنت و… دسترسی به آن نیاز به ابزار و شرایط خاصی ندارد. به خصوص برای فرآیندی مانند سیستم‌سازی در کسب و کار که نیاز به اطلاعات اصولی دارد، مطالعه کتاب‌های سیستم‌سازی اهمیت زیادی داشته و کمک زیادی به ساخت سیستمی موفق در کسب و کار می‌کنند.

Webadmin

Be sure to read the following:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

  • چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک کوتاه:
0